AAA
AAA

ZBIÓRKA PUBLICZNApowrót

 

Kiedy nie muszę zgłaszać zbiórki?

Generalna zasada mówi, że jeśli znasz (chociaż z imienia i nazwiska) wszystkich wśród których będziesz zbierał/a pieniądze dla PAH, nie musisz zgłaszać zbiórki. Czyli jeśli:

  • zbierasz w drodze loterii pieniężnej lub fantowej w miejscu, które nie jest publiczne
  • zbierasz w lokalach prywatnych wśród grona osób znanych osobiście lub na wydarzeniu, na które można wejść wyłącznie z zaproszeniem (na tzw. imprezie zamkniętej)
  • zbierasz wśród uczniów na terenie szkoły na podstawie pozwolenia władz szkoły
  • zbierasz w obrębie terenów kościelnych i kaplic
  • zbierasz wśród kolegów z pracy, w lokalach urzędów publicznych na podstawie pozwolenia przełożonego

Mimo wszystko zachęcamy Cię do zgłoszenia się do nas, kiedy chcesz zrobić zbiórkę. Zawsze chętnie coś podpowiemy organizacyjnie i opowiemy o celu zbiórki, który wybrałeś. Z przyjemnością dowiemy się więcej o Twojej zbiórce, zobaczymy zdjęcia i filmiki – jeśli wyrazisz zgodę, to wrzucimy je na naszego Facebooka lub Twittera, żeby Twoje działanie motywował i inspirowało też innych!

Jak zgłosić zbiórkę?

KROK 1: Napisz do nas na sekretariat@pah.org.pl. Im wcześniej tym lepiej, będzie więcej czasu na załatwienie spraw i wysłanie wszystkich niezbędnych rzeczy i dokumentów (jeśli jest Was więcej, wybierzcie jedną osobę, która będzie odpowiedzialna za zbiórkę i rozliczenie puszek).

W mailu wyślij nam:

  • Imię i nazwisko oraz skan/zdjęcie dokumentu tożsamości osoby odpowiedzialnej za zbiórkę
  • Cel, na który chcesz zbierać pieniądze
  • Datę i miejsce zbiórki
  • Ilość puszek i wolontariuszy
  • Krótki opis tego, na czym będzie polegała zbiórka

KROK 2: Jeśli organizujesz zbiórkę na wydarzeniu – pamiętaj, aby uzyskać zgodę organizatora wydarzenia na przeprowadzenie zbiórki!

KROK 3: Odbierz przesyłkę. Otrzymasz w niej:

  • Puszki zbiórkowe i naklejki do zaplombowania puszki. Naklejki umieść tam, gdzie na puszcze napisane jest „tu zaklej”. Dzięki temu osoby wrzucające pieniądze będą mogły czuć się pewnie z tym, że puszka będzie otwarta dopiero po zakończeniu zbiórki
  • Identyfikatory dla wszystkich wolontariuszy zbierających pieniądze do puszek
  • Protokoły: otwarcia puszki, rozliczenia puszki i zniszczenia puszki

KROK 4: Działaj! Zbieraj pieniądze i pamiętaj, żeby dokładnie informować każdego na jaką organizację i na jaki cel zbierasz, żeby Twoja zbiórka była transparentna. Nie bój się korzystać z informacji na naszej stronie – wydrukuj sobie informację o naszych działaniach w wybranym przez Ciebie temacie i sięgaj do tych informacji. Powodzenia!

KROK 5: Po zakończeniu zbiórki w trzyosobowej komisji możesz otworzyć puszki, rozliczyć każdą oddzielnie i zniszczyć opakowanie. Pamiętaj o dokładnym wypełnieniu protokołów w obecności całej komisji.

KROK 6: Ciesz się efektem! Osoba odpowiedzialna za zbiórkę przesyła pieniądze na konto PAH, a wypełnione dokumenty odsyła na adres organizacji (aktualny adres znajdziesz w zakładce KONTAKT). Jeśli zrobiłeś jakieś zdjęcia, nagrałeś filmiki ze swojej akcji – wyślij je do nas i podziel się swoim sukcesem. Chętnie o tym napiszemy!

DBAMY O BEZPIECZEŃSTWO TWOICH DANYCH

Zgodnie z art. 13 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016) informujemy, iż:
1) administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Fundacja (Polska Akcja Humanitarna z siedzibą w Warszawie, Al. Solidarności 78a, 00-145),
2) kontakt z Inspektorem Ochrony Danych –  firma Zontek i Wspólnicy (email: iod0001@zontekiwspolnicy.pl).
3) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu wydania upoważnień i logistyki przeprowadzania kwest – na podstawie Art. 6 ust. 1 lit. a ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.
4) odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą wyłącznie podmioty uprawnione do uzyskania danych osobowych na podstawie przepisów prawa
5) Pani/Pana dane osobowe przechowywane będą do czasu odwołania zgody
6) posiada Pani/Pan prawo do żądania od administratora dostępu do danych osobowych, prawo do ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania
7) ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego
8) podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednakże niepodanie danych może skutkować odmową podjęcia współpracy przez Administratora

Zgodnie z art.6 ust.1 lit. a ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016) wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu wydania upoważnień i logistyki przeprowadzania kwest.

Dziękujemy, że działasz z nami!

Dane są podawane dobrowolnie, ale są konieczne do przekazania darowizny za pośrednictwem PayU.
Darowiznę można przekazać także bez pośrednictwa PayU za pomocą przelewu tradycyjnego, sprawdź numer rachunku tutaj.