AAA
AAA

ZBIÓRKA PUBLICZNApowrót

KIEDY NIE MUSZĘ ZGŁASZAĆ ZBIÓRKI?

Generalna zasada mówi, że jeśli znasz (chociaż z imienia i nazwiska) wszystkich wśród których będziesz zbierał/a pieniądze dla PAH, nie musisz zgłaszać zbiórki. Czyli jeśli:

  • zbierasz organizując loterię pieniężną lub fantową w miejscu, które nie jest publiczne,
  • zbierasz w lokalach prywatnych wśród grona osób znanych osobiście lub na wydarzeniu, na które można wejść wyłącznie z zaproszeniem (na tzw. imprezie zamkniętej),
  • zbierasz wśród uczniów na terenie szkoły na podstawie pozwolenia władz szkoły,
  • zbierasz w obrębie terenów kościelnych i kaplic,
  • zbierasz wśród kolegów z pracy, w lokalach urzędów publicznych na podstawie pozwolenia przełożonego.

Mimo wszystko zachęcamy Cię do zgłoszenia się do nas, kiedy chcesz zrobić zbiórkę. Zawsze chętnie coś podpowiemy organizacyjnie i opowiemy o celu zbiórki, który wybrałeś. Z przyjemnością dowiemy się więcej o Twojej zbiórce, zobaczymy zdjęcia i filmiki – jeśli wyrazisz zgodę, to wrzucimy je na naszego Facebooka lub Twittera, żeby Twoje działanie motywowało i inspirowało też innych!

JAK ZGŁOSIĆ ZBIÓRKĘ?

KROK 1: Napisz do nas na zbiorki@pah.org.pl. Im wcześniej tym lepiej, będzie więcej czasu na załatwienie spraw i wysłanie wszystkich niezbędnych rzeczy i dokumentów (jeśli jest Was więcej, wybierzcie jedną osobę, która będzie odpowiedzialna za zbiórkę i rozliczenie puszek).

W mailu wyślij nam:

  • imię i nazwisko oraz skan/zdjęcie numer dokumentu tożsamości osoby odpowiedzialnej za zbiórkę,
  • cel, na który chcesz zbierać pieniądze (Afryka, Jemen, Irak, Ukraina, Wenezuela, Syria, żywność, woda, Pajacyk),
  • datę i miejsce zbiórki,
  • ilość potrzebnych Ci puszek i identyfikatorów,
  • krótki opis tego, na czym będzie polegała zbiórka.

KROK 2: Jeśli organizujesz zbiórkę na wydarzeniu – pamiętaj, aby uzyskać zgodę organizatora wydarzenia na przeprowadzenie zbiórki!

KROK 3: Odbierz przesyłkę. Otrzymasz w niej:

  • puszki zbiórkowe i naklejki do zaplombowania puszki. Naklejki umieść tam, gdzie na puszcze napisane jest „tu zaklej”. Dzięki temu osoby wrzucające pieniądze będą miały pewność, że puszka będzie otwarta dopiero po zakończeniu zbiórki.
  • Identyfikatory dla wszystkich wolontariuszy zbierających pieniądze do puszek.
  • Protokoły: otwarcia puszki, rozliczenia puszki i zniszczenia puszki.

KROK 4: Działaj! Zbieraj pieniądze i pamiętaj, żeby dokładnie informować każdego na jaką organizację i na jaki cel zbierasz. Twoja zbiórka musi być transparentna. Zachęcamy do korzystania z informacji na naszej. Powodzenia!

KROK 5: Po zakończeniu zbiórki w towarzystwie trzyosobowej komisji otwórz puszki. Rozlicz każdą oddzielnie i zniszcz zużyte puszki. Pamiętaj o dokładnym wypełnieniu protokołów w obecności całej komisji.

KROK 6: Ciesz się efektem! Osoba odpowiedzialna za zbiórkę przesyła pieniądze na konto PAH, a wypełnione dokumenty odsyła na adres mailowy zbiorki@pah.org.pl (mogą być skany dokumentów) lub pocztą tradycyjną na krakowski adres PAH (ul. Szewska 4, 31-009 Kraków). Jeśli masz zdjęcia, filmiki ze swojej akcji – wyślij je do nas i podziel się swoim sukcesem. Chętnie o tym napiszemy!

DBAMY O BEZPIECZEŃSTWO TWOICH DANYCH

Zgodnie z art. 13 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016) informujemy, iż:
1) administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Fundacja (Polska Akcja Humanitarna z siedzibą w Warszawie, Al. Solidarności 78a, 00-145),
2) kontakt z Inspektorem Ochrony Danych –  firma Zontek i Wspólnicy (email: iod0001@zontekiwspolnicy.pl).
3) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu wydania upoważnień i logistyki przeprowadzania kwest – na podstawie Art. 6 ust. 1 lit. a ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.
4) odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą wyłącznie podmioty uprawnione do uzyskania danych osobowych na podstawie przepisów prawa
5) Pani/Pana dane osobowe przechowywane będą do czasu odwołania zgody
6) posiada Pani/Pan prawo do żądania od administratora dostępu do danych osobowych, prawo do ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania
7) ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego
8) podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednakże niepodanie danych może skutkować odmową podjęcia współpracy przez Administratora

Zgodnie z art.6 ust.1 lit. a ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016) wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu wydania upoważnień i logistyki przeprowadzania kwest.

DZIĘKUJEMY, ŻE DZIAŁASZ Z NAMI!

 

Dane są podawane dobrowolnie, ale są konieczne do przekazania darowizny za pośrednictwem PayU.
Darowiznę można przekazać także bez pośrednictwa PayU za pomocą przelewu tradycyjnego, sprawdź numer rachunku tutaj.