Czy mogę zarejestrować się do programu TeRA?
Tak, jeśli spełniasz przynajmniej jedno kryterium wymienione w rozdziale “Kto może ubiegać się o wsparcie w ramach Programu TeRA?”.
W jakich miejscowościach mogę się zarejestrować?
Powyżej wymienione zostały adresy punktów rejestracyjnych: w Przemyślu, Stargardzie, Olsztynie, Koszalinie i Bartoszycach. W przyszłości nasza strona będzie aktualizowana o nowe lokalizacje umożliwiające rejestrację.
Czy mogę zarejestrować się przez internet?
Program TeRA nie przewiduje rejestracji przez internet. W celu rejestracji w punkcie, należy uprzednio dokonać rejestracji telefonicznej pod numerem +48 800 11 22 33 i pojawić się osobiście w wybranym punkcie rejestracyjnym w uzgodnionym terminie.
Czy powinienem/powinnam przyjść na rejestrację ze wszystkimi członkami rodziny?
Nie jest to wymagane. Głowa rodziny (najlepiej rodziny nuklearnej/rodziny dwupokoleniowej) może zapisać wszystkich jej członków przebywających obecnie w Polsce po okazaniu ich dokumentów tożsamości.
Jakie dokumenty powinienem/powinnam przynieść?
Powinieneś/powinnaś przynieść tylko dokument tożsamości (paszport zagraniczny lub krajowy) z pieczątką potwierdzającą przekroczenie granicy po 24.02.2022 r. w związku z wojną (lub po 9.02.2022 r. w obawie przed inwazją) wszystkich członków rodziny przebywających obecnie w Polsce. Obecność pieczątki jest zalecana, ale nie we wszystkich przypadkach wymagana.
Czy ta pomoc udzielana jest przez ONZ/UNHCR?
Nie. Polska Akcja Humanitarna i organizacje partnerskie działają jako niezależne organizacje humanitarne i obecnie implementują własny projekt finansowany przez różnych darczyńców – wszystkie adekwatne loga widnieją na stronie internetowej.
Złożyłem/złożyłam już wniosek o pomoc u innej organizacji. Czy mogę zarejestrować się w programie TeRA?
Jeśli otrzymujesz już lub otrzymałeś/otrzymałaś pomoc humanitarną od innej organizacji w przeciągu ostatnich trzech miesięcy, nie możesz otrzymać wsparcia w ramach programu tymczasowej szybkiej pomocy (TeRA).
Skąd będę wiedział/wiedziała, że zakwalifikowałem/zakwalifikowałam się do programu?
Polska Akcja Humanitarna regularnie informuje aplikujące osoby o rozpatrzeniu ich wniosków za pomocą powiadomień SMS. Wiadomość SMS dostaniesz najpóźniej 3 tygodnie od dnia rejestracji. PAH dokłada wszelkich starań, aby rozpatrzyć wnioski oraz dostarczyć wsparcie tak szybko, jak to tylko możliwe.