AAA
AAA

Karty pomocowe PL-UA w ramach Programu Tymczasowej Szybkiej Pomocy (TeRA) dla osób, które opuściły Ukrainę

Z przykrością informujemy, że na tę chwilę nasz projekt jest poddawany analizie i do odwołania nie prowadzimy rejestracji wstępnej dla osób chcących przystąpić do programu TeRA. 

Wszystkie osoby, które złożyły już wniosek i otrzymały potwierdzenie przystąpienia do programu, mają gwarancję otrzymania pozostałych transz pomocy w ciągu najbliższych tygodni i miesięcy. 

Zaktualizowane informacje o warunkach, godzinach otwarcia i lokalizacjach punktów rejestracyjnych będą dostępne na tej stronie w przyszłości. W przypadku dalszych pytań dotyczących projektu prosimy o kontakt z naszą bezpłatną infolinią (800-105-555) 

Polska Akcja Humanitarna dokłada wszelkich starań, aby skutecznie nieść pomoc potrzebującym. 

Jeśli jesteś osobą, która opuściła Ukrainę z powodu wojny; jeśli wraz z rodziną przebywasz obecnie w Polsce i potrzebujesz pomocy; jeśli Twoja rodzina lub/i Ty nie jesteś w stanie zaspokoić swoich podstawowych potrzeb – możesz zakwalifikować się do programu PAH TeRA. Głównym celem tego programu jest wsparcie osób, które najbardziej potrzebują pomocy, po opuszczeniu Ukrainy z powodu toczącej się wojny. Program ma pomóc w zaspokojeniu niektórych podstawowych potrzeb.

Kto może ubiegać się o wsparcie w ramach Programu TeRA?

Podstawowe kryterium ubiegania się o wsparcie w ramach Programu TeRA to:

  • Opuszczenie terytorium Ukrainy przez Ciebie lub Twoją rodzinę po 23.02. w związku z wojną (lub po 9 lutego 2022 r. w obawie przed inwazją)

Dodatkowo należy spełnić przynajmniej jedno z poniższych kryteriów:

  • Jesteś samotną kobietą
  • Jesteś oddzielony od współmałżonka/partnera
  • Ty lub członkowie Twojej rodziny są niepełnosprawni
  • Twoja niepełnosprawność nie pozwala Ci pracować
  • Jesteś starszym mężczyzną/kobietą (w wieku emerytalnym)
  • Jesteś w jednoosobowym gospodarstwie domowym z dziećmi
  • Jesteś kobietą w ciąży/karmiącą piersią
  • Ty lub członek Twojej rodziny cierpicie na choroby przewlekłe
  • Jesteś wysiedlonym studentem/młodą osobą
Spełnienie w/w kryteriów nie gwarantuje uzyskania wsparcia w ramach programu PAH TeRA.

Należy pamiętać, że nie każdy, kto się zgłosi, uzyska kwalifikację do pomocy w ramach programu PAH TeRA. Wsparcie będzie udzielane w kolejności od osób najbardziej potrzebujących do wyczerpania zasobów programu.

Dodatkowe informacje
  • Zgłoszenie do programu TeRA nie wiąże się z żadnymi opłatami.
  • Zgłoszenie wymaga wyrażenia zgody na zbieranie i przetwarzanie danych osobowych w celu przeprowadzenia procesu kwalifikacyjnego i udzielenia pomocy humanitarnej.

Ze względu na duże zainteresowanie uczestnictwem w programie, rejestracja do programu TeRA możliwa jest WYŁĄCZNIE PO UPRZEDNIEJ REJESTRACJI WSTĘPNEJ za pośrednictwem infolinii: +48 800 112 233 (darmowy dla numerów polskich operatorów)

Infolinia udziela informacji o miejscach i możliwym czasie rejestracji osób ubiegających się o udzielenie pomocy oraz dokonuje wyłącznie wstępnej rejestracji. Infolinia pracuje w godzinach 9:00 – 17:00 od poniedziałku do piątku. Nie ma innej możliwości zarejestrowania się do udziału w tym programie. Ta linia jest przeznaczona tylko do wstępnej rejestracji. Po udanej rejestracji wstępnej, należy stawić się w wybranej lokacji z dokumentami wszystkich członków rodziny składającej wniosek, którzy przebywają w Polsce. Adresy, pod którymi przyjmowane są uprzednio zarejestrowane osoby to na tę chwilę:

Dom Ukraiński – Narodnyj Dim
ul. Tadeusza Kościuszki 5
37-700 Przemyśl

Świetlica Związku Ukraińców w Polsce
ul. Marii Konopnickiej 16
73-110 Stargard

Świetlica Związku Ukraińców w Polsce
ul. Józefa Piłsudskiego 6/1
75-900 Koszalin

Olsztyńskie Centrum Organizacji Pozarządowych
ul. Tarasa Szewczenki 1
10-274 Olsztyn

Cerkiew Św. Andrzeja Apostoła
ul. ks. Józefa Poniatowskiego 4
11-200 Bartoszyce

Polska Akcja Humanitarna dokłada wszelkich starań, aby skutecznie nieść pomoc potrzebującym.

W przypadku pytań dotyczących programu, prosimy o kontakt z infolinią informacyjną, której numer znajduje się poniżej.

Kontakt

Bezpłatna infolinia (numery funkcjonują dla abonentów zarejestrowanych u polskich operatorów):

  • 800 105 555

E-mail:

FAQ NAJCZĘŚCIEJ ZADAWANE PYTANIA

Czy mogę zarejestrować się do programu TeRA? 

Tak, jeśli spełniasz przynajmniej jedno kryterium wymienione w rozdziale “Kto może ubiegać się o wsparcie w ramach Programu TeRA?”. 

 W jakich miejscowościach mogę się zarejestrować? 

Powyżej wymienione zostały adresy punktów rejestracyjnych: w Przemyślu, Stargardzie, Olsztynie, Koszalinie i Bartoszycach. W przyszłości nasza strona będzie aktualizowana o nowe lokalizacje umożliwiające rejestrację. 

Czy mogę zarejestrować się przez internet? 

 Program TeRA nie przewiduje rejestracji przez internet. W celu rejestracji w punkcie, należy uprzednio dokonać rejestracji telefonicznej pod numerem +48 800 11 22 33 i pojawić się osobiście w wybranym punkcie rejestracyjnym w uzgodnionym terminie. 

Czy powinienem/powinnam przyjść na rejestrację ze wszystkimi członkami rodziny? 

Nie jest to wymagane. Głowa rodziny (najlepiej rodziny nuklearnej/rodziny dwupokoleniowej) może zapisać wszystkich jej członków przebywających obecnie w Polsce po okazaniu ich dokumentów tożsamości. 

Jakie dokumenty powinienem/powinnam przynieść? 

Powinieneś/powinnaś przynieść tylko dokument tożsamości (paszport zagraniczny lub krajowy) z pieczątką potwierdzającą przekroczenie granicy po 24.02.2022 r. w związku z wojną (lub po 9.02.2022 r. w obawie przed inwazją) wszystkich członków rodziny przebywających obecnie w Polsce. Obecność pieczątki jest zalecana, ale nie we wszystkich przypadkach wymagana. 

Czy ta pomoc udzielana jest przez ONZ/UNHCR? 

Nie. Polska Akcja Humanitarna i organizacje partnerskie działają jako niezależne organizacje humanitarne i obecnie implementują własny projekt finansowany przez różnych darczyńców – wszystkie adekwatne loga widnieją na stronie internetowej. 

Złożyłem/złożyłam już wniosek o pomoc u innej organizacji. Czy mogę zarejestrować się w programie TeRA? 

Jeśli otrzymujesz już lub otrzymałeś/otrzymałaś pomoc humanitarną od innej organizacji w przeciągu ostatnich trzech miesięcy, nie możesz otrzymać wsparcia w ramach programu tymczasowej szybkiej pomocy (TeRA). 

Skąd będę wiedział/wiedziała, że zakwalifikowałem/zakwalifikowałam się do programu? 

Polska Akcja Humanitarna regularnie informuje aplikujące osoby o rozpatrzeniu ich wniosków za pomocą powiadomień SMS. Wiadomość SMS dostaniesz najpóźniej 3 tygodnie od dnia rejestracji. PAH dokłada wszelkich starań, aby rozpatrzyć wnioski oraz dostarczyć wsparcie tak szybko, jak to tylko możliwe. 

FAQ PO REJESTRACJI

Na co mogę przeznaczyć otrzymane wsparcie? 

Wsparcie ma na celu pomóc Ci zabezpieczyć Twoje podstawowe potrzeby. Możesz z niego skorzystać robiąc zakupy bądź wypłacając w bankomacie. 

Co robić gdy zgubię kartę Sodexo? 

Zadzwoń na infolinię Sodexo 22 535 11 11 aby zablokować kartę, a następnie poinformuj nas o tym dzwoniąc na 800 10 5555 i wnioskując o duplikat karty. 

Jak sprawdzić czy już dostałam/em wsparcie lub jaki jest stan mojej karty? 

Stan karty możesz sprawdzić na dwa sposoby. Możesz zainstalować aplikację “Sodexo dla Ciebie” na Twoim telefonie. Możesz również sprawdzić stan karty w dowolnym bankomacie. 

Jak często przychodzą kolejne płatności? 

Generalnie, kolejne płatnością, pojawiają się na kartach uczestników programu po ok. 5-6 tygodniach od wcześniejsze płatności. Jeśli nie otrzymałaś/eś kolejnej wpłaty po 6 tygodniach, zadzwoń na nr 800 10 5555. 

Czy mogę używać karty poza Polską?  

Tak, możesz używać karty poza Polską. Jednak opłaty transakcyjne w różnych krajach mogą się różnić. 

W przypadku dalszych pytań, prosimy o kontakt pod nr tel 800 10 5555.

Partnerzy programu

Dane są podawane dobrowolnie, ale są konieczne do przekazania darowizny za pośrednictwem PayU.
Darowiznę można przekazać także bez pośrednictwa PayU za pomocą przelewu tradycyjnego, sprawdź numer rachunku tutaj.