Jesteśmy w tym razemWPŁAĆ

Rok 2020  był wyjątkowo trudny. Pandemia koronawirusa dotknęła ludzi na całym świecie i sprawiła, że nasze życie zmieniło się właściwie z dnia na dzień. Konsekwencje pandemii dotykają wszystkich, ale nie w równym stopniu. W wielu miejscach na świecie ludzie zmagają się też z długoletnimi konfliktami, przesiedleniami, zmianami klimatycznymi oraz związanymi z nimi suszami i powodziami. Ich sytuację komplikują dodatkowo kryzysy polityczne i gospodarcze. 

Jednak wydarzenia te pokazały też, że w czasach kryzysu potrafimy być solidarni i empatyczni, wspierać siebie nawzajem oraz nieść pomoc najbliższym i ludziom zupełnie obcym, nawet oddalonym o tysiące kilometrów. Nasz świat się zmienia, ale jako Polska Akcja Humanitarna wierzymy, że “Jesteśmy w tym razem” i najważniejsze jest zobaczenie drugiego człowieka w potrzebie. 

Dzięki Wam i Waszemu wsparciu możemy zapamiętać rok 2020 nie tylko jako czas trudny i pełen cierpienia, ale też jako rok wzajemnej pomocy i ogromnej siłypłynącej ze wspólnych działań.

Dziękujemy!

 

Gamerzy byli z nami

W weekend 27-29 listopada grono niezwykłych graczy przeprowadziło serię charytatywnych streamów. Nasi gamerzy przez trzy dni grali na żywo i angażowali swoich fanów we wsparcie działań PAH, a także uwrażliwiali na problemy osób poszkodowanych na skutek konfliktów zbrojnych. Jak? Poprzez streaming gry od11 bit studios –  This War of Mine. 

Wizja tej gry jest szczególnie bliska PAH ze względu na to, że skupia się na perspektywie ludności cywilnej, której codziennie niesiemy pomoc – w Ukrainie, Sudanie Południowym, Somalii, Libanie czy Jemenie. Ponadto, PAH prowadzi w Polsce program dożywiania dzieci Pajacyk i działania edukacyjne, które uczulają młode osoby na perspektywę człowieka uwikłanego w kryzys.

Było radośnie, było podniośle, było serdecznie! Dziękujemy streamerom i widzom – to właśnie dzięki Wam zebraliśmy ponad 23 tysiące złotych!

Dziękujemy również 11 bit studios, które wsparło akcję, zapewniając kody do pobrania gier swojej produkcji. Widzowie, którzy wpłacili 10 zł i odpowiedzieli na pytanie konkursowe otrzymali egzemplarz gry This War of Mine. Przekazanie darowizny przekraczającej 40 zł nagradzane było kluczem do pobrania docenianego przez graczy Frostpunka.

Każdy człowiek ma prawo do godnego życia, a dzięki Twojemu zaangażowaniu możemy wspólnie zapewniać wsparcie tym, którzy potrzebują go najbardziej!

Regulamin akcji: pobierz.

Media były z nami

Konsekwencje tegorocznych zdarzeń, zwłaszcza pandemii koronawirusa, odczuwają wszyscy, lecz dla mieszkańców Ukrainy, Afryki czy Bliskiego Wschodu mają one często daleko bardziej dramatyczne konsekwencje. Mówimy o tym w mediach – bądź na bieżąco!
PAH dla WPROST – Nie możemy zapominać o reszcie świata

Rok 2020 został naznaczony przez pandemię koronawirusa, a zagrożenie epidemiczne wywołało nieoczywiste na pierwszy rzut oka problemy.

Koronawirus w wielu krajach jest nazywany „wirusem głodu”, bo to jego skutki ekonomiczne są najbardziej odczuwalne dla ludzi, a nie zagrożenie zdrowotne. Przerwane łańcuchy dostaw, wzrost cen żywności i masowe bezrobocie przyczyniły się do tego, że nawet dwa razy więcej osób odczuwa głód w 2020 roku.

 

Więcej o działaniach PAH na całym świecie w dobie pandemii koronawirusa w wywiadzie z Rafałem Grzelewskim, rzecznikiem PAH dla Tygodnika WPROST.

PAH dla NOIZZ – Zmieniamy przyszłość młodych osób w Libanie

Sierpniowy wybuch sparaliżował stolicę i najważniejszy port w Libanie. Około 300 tys. osób straciło dach nad głową, a wielu mieszkańców Bejrutu cierpi z powodu traumy.
Polska Akcja Humanitarna otworzyła w stolicy Libanu centrum szkoleniowe dla młodych osób, które mogą nabywać tam wiedzę m.in. z robotyki, druku 3D czy podstaw biznesu, a także uczą się, jak radzić sobie ze stresem. Wśród osób uczęszczających na zajęcia są zarówno Libańczycy, jak i uchodźcy syryjscy czy palestyńscy. To bardzo ważne, bo w całym kraju trudno o znalezienie pracy – wiele osób jest bezrobotnych, a sytuację pogarszają dodatkowo restrykcje związane z pandemią koronawirusa.
Więcej o naszych działaniach w Libanie można przeczytać w reportażu portalu NOIZZ.pl we współpracy z Heleną Krajewską z PAH…
PAH DLA WYBORCZEJ – 5 milionów ludzi tuż przy linii frontu

We wschodniej Ukrainie, w ciągnącym się setki kilometrów pasie tuż przy linii frontu, wciąż mieszka ponad 5 milionów ludzi.

To niebezpieczna strefa, dlatego wiele osób stamtąd w ostatnich latach wyjechało. Zostali ci, którzy nie mieli dokąd uciekać – głównie starsze, samotne i schorowane kobiety, szczególnie narażone na zachorowanie na Covid-19. Pilnej pomocy humanitarnej potrzebuje tam nawet 3,5 miliona osób.

Więcej na temat sytuacji we wschodniej Ukrainie i działań PAH na miejscu w wywiadzie dla Gazety Wyborczej z Anną Dudą, szefową misji PAH w tym kraju.

Biznes był z nami

Wraz ze wzrostem społecznej świadomości na temat wyzwań, z jakimi boryka się świat, coraz lepiej widać, że współczesny konsument faworyzuje marki odpowiedzialne społecznie i autentycznie zaangażowane w sprawę. Takie marki są dziś z nami. Dziękujemy Wam!

Dołącz do grona marek wspierających PAH – jesteśmy w tym razem!

Świąteczny Stół Pajacyka 2020

Świąteczny Stół Pajacyka to jednodniowa akcja charytatywna, podczas której właściciele lokali gastronomicznych z całej Polski, w tym restauracji i kawiarni, przekazują 10% dziennego obrotu na rzecz programu dożywiania dzieci Pajacyk. W tym roku akcja odbywa się w piątek, 4 grudnia. 

Ten nadzwyczajny czas pokazuje, jak wielu ludzi czeka na pomoc. Globalny wymiar niedożywienia i jego społeczne konsekwencje są nadal ogromnym problemem. Podkreśla to chociażby przyznanie w tym roku Światowemu Programowi Żywnościowemu (WFP) pokojowej nagrody Nobla. 

Dlatego też tegoroczna edycja akcji wspiera programy żywnościowe nie tylko w polskich szkołach, ale i na świecieSą to działania, które dzięki hojności i zaangażowaniu restauratorów możemy kontynuować. 

GOG.com® – jesteśmy w tym razem

GOG.COM® to platforma cyfrowej dystrybucji z wyselekcjonowaną ofertą gier. Platforma ta wyznaje zasadę, że kupione gry należą do Gracza, na pierwszym miejscu zawsze stawiając dobro Graczy.

Teraz GOG łączy siły z PAH i 11 bit studios, by od 27 do 29 listopada razem grać w This War of Mine dla wspólnej sprawy. Osoby, które wesprą inicjatywę, po przekazaniu darowizny otrzymają kod GOG do pobrania gry This War of Mine albo gry This War of Mine z pakietem dodatków, albo zestawu gier This War of Mine z pakietem dodatków i Frostpunk. Na stronie GOG możecie też obejrzeć rozgrywki naszych streamerów!

11 bit studios – jesteśmy w tym razem

11 bit studios to polski producent, wydawca oraz dystrybutor gier wideo sprzedawanych na całym świecie. 

Globalną sławę zyskali przez sukces produkcji gier takich jak „Anomaly”, „This War of Mine”, czy „Frostpunk”, które są świetnie przyjmowane przez całą branżę grową. Są twórcami zaangażowanymi w tematy społeczne. Ich gry wideo to coś więcej niż tylko rozrywka. Angażują graczy w dyskusję o zmianach klimatycznych, ekonomii czy dramacie wojny.  

K2 – Jesteśmy w tym razem

Agencja K2 jest jedną z najbardziej rozpoznawalnych i docenianych agencji reklamowych w Polsce. Tworzy komunikację, która daje markom wyrazisty wizerunek i pozwala im sprawnie działać pomimo dynamicznie zmieniającej się rzeczywistości. 

 

W ramach współpracy z nami agencja K2 wypracowała strategię mediową oraz koncept kreatywny kampanii świątecznej. K2 odpowiada także za samą realizację działań digital oraz działania influencerskie.

Kaufland – Jesteśmy w tym razem

Ogromnego wsparcia podczas trwającej kampanii udziela nam również sieć Kaufland – wieloletni Partner Polskiej Akcji Humanitarnej. Oto kilka słów od Pani Agnieszki Kotlińskiej z Kaufland:

Jesteśmy dumni ze współpracy z organizacją działającą na rzecz tych najbardziej potrzebujących w kraju i poza jego granicami. W tym roku, podobnie jak w poprzednim, zorganizowaliśmy akcję sprzedaży kalendarzy adwentowych, z której część dochodu zostanie przeznaczona na wsparcie programu PAH. Bardzo chętnie włączamy się również w akcje wspierające program dożywiania dzieci Pajacyk. Wynika to z naszej strategii CSR, w której szczególnie skupiamy się na priorytetach związanych ze zdrowiem i zdrowym odżywianiem oraz ojczyzną. W 2019 r. przekazaliśmy Pajacykowi 140 tys. złotych, czyli równowartość 5 procent wartości punktów PAYBACK zebranych przez klientów w sklepach w trakcie kampanii „Urodziny PAYBACK w Kauflandzie”.

Agnieszka Kotlińska, ekspertka ds. CSR w sieci Kaufland: 

Działając wspólnie i okazując sobie wzajemną solidarność, możemy więcej.

Dane są podawane dobrowolnie, ale są konieczne do przekazania darowizny za pośrednictwem PayU.
Darowiznę można przekazać także bez pośrednictwa PayU za pomocą przelewu tradycyjnego, sprawdź numer rachunku tutaj.